Dzisiaj jest: Czwartek, 16.09.2021 Imieniny: Edyty i Kornela



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5861

Forum dyskusyjne

Forum - Składniki żywności


  | 1 | 2 | 3 |  

powrót

Dlaczego należy suplementować witaminę D3

Celine




Skąd: Elbląg
Dołączyła: 01.04.2009
Posty: 90

Przepisy: 26


queensaba napisał/a:

jaki preparat witaminy D bez recepty jest bezpieczny i dobrze wchłanialny ?


Z tego co pisze Witta

Witta napisał/a:

Jedyny,o którym słyszałam, to Bio-Witamina D3, która zawiera 800j.m. w jednej kapsułce.
to znalazłam ten preparat - nazywa się

Bio-Witamina D3 D-Pearls, producent Pharma Nord. Jedna kapsułka zawiera 20 µg witaminy D3 - czyli 800 j.m. (1 Jednostka Międzynarodowa [I.U.] = 0,025 [µg]) i jest to ok. 400% dziennego zapotrzebowania dla dorosłych wg www.odzywianie.info.pl/Witaminy.html#D Substancją wypełniającą jest oliwa z oliwek, co pozwala mysleć, że przyswajalność jest lepsza, ale czy tak jest nie wiem, nie mam doświadczenia.

Vitalia PL
edek123




Skąd: kraków
Dołączył: 27.06.2014
Posty: 233

Witamina D (cholekalcyferol) dostarczana jest z pokarmem oraz może być syntetyzowana w skórze pod wpływem promieni słonecznych. 


Witamina D ma bardzo duże znaczenie dla stanu kości, ale także wpływa na prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego. Witamina D zwiększa WCHŁANIANIE wapnia z przewodu pokarmowego, odgrywa istotną rolę w regulacji gospodarki wapniowo -fosforanowej ustroju - ułatwia powstawanie połączeń wapnia i fosforu niezbędnych do tworzenia kości. Ważnym i często pomijanym aspektem jest wpływ witaminy D na zwiększenie liczby i siły komórek mięśniowych. Niedobór witaminy D prowadzi do osłabienia siły mięśni, co sprzyja upadkom (które są jedną z podstawowych przyczyn złamań osteoporotycznych).


Ile potrzebujemy witaminy D3?


Według najnowszych „Wytycznych suplementacji witaminy D dla Europy Środkowej” zalecane dawki witaminy D3 dla poszczególnych grup wiekowych są następujące:


- Niemowlęta od 0-6 m-c życia: 400 j.m./dobę bez względu na sposób żywienia


- Niemowlęta od 6-12 m-c życia: 400 -600 j.m./dobę w zależności od dobowej dawki witaminy D przyjmowanej wraz z pożywieniem


- Dzieci od 1- 18 rok życia: 600-1000 j.m./ dobę w zależności od masy ciała, w okresie od września do kwietnia lub cały roku jeśli synteza skórna w okresie letnim jest niewystarczająca


- Osoby dorosłe od 18-65 roku życia: 800-2000 j.m./dobę w okresie od września do kwietnia lub cały roku jeśli synteza skórna w okresie letnim jest niewystarczająca


- Osoby starsze od 65 roku życia: 800-2000 j.m./dobę przez cały rok.


- Osoby dorosłe otyłe (BMI>30): 2000-4000 j.m./dobę przez cały rok.


- Kobiety w ciąży i karmiące piersią: 1500-2000 j.m./dobę co najmniej od II trymestru ciąży.

 

Żywieniowe źródła witaminy D3


Głównym pokarmowym źródłem witaminy D3 są tłuste morskie ryby, których spożycie w naszym kraju jest bardzo małe. Przeciętna polska dieta nie jest więc w stanie pokryć zapotrzebowania na witaminę D3.


Synteza skórna


Ludzki organizm ma zdolność syntezy skórnej witaminy D3 pod wpływem promieniowania słonecznego, jednak jest ona niewystarczająca. Powodów takiego stanu jest kilka. Jednym z nich jest szerokość geograficzna, w której leży Polska - synteza skórna witaminy D3 jest efektywna tylko w okresie od kwietnia do października w godzinach 10-15. W pozostałym okresie roku (listopad-marzec) synteza skórna witaminy D nie zachodzi wcale. Kolejnym powodem jest powszechne stosowanie kremów z filtrami przeciwsłonecznymi, które znacznie redukują zdolność skóry do syntezy witaminy D3. Np. krem z filtrem SPF15 blokuje syntezę w 99%, zaś filtr SPF8 – o 92%! Zdolność do syntezy skórnej maleje też z wiekiem wskutek zrogowacenia naskórka i coraz mniejszej zdolności organizmu do syntezy witaminy D. Również osoby starsze rzadko eksponują się na działanie promieni słonecznych, spędzając gorące, słoneczne dni w domach. Z kolei osoby aktywne zawodowo, pracując w pomieszczeniach i samochodach, również nie mają szansy na odpowiednią syntezę skórną witaminy D3.

cofnąć się by wziąć rozbieg

klarun




Dołączył: 19.08.2014
Posty: 66

Ja się czasami doświetlam, żeby zwiększyć produkcję witaminy D:)

AnkaW




Dołączyła: 28.11.2016
Posty: 6

Moim zdaniem nie warto przesadzać ze sztuczną suplementacją składników odżywczych. Powoli robimy się społeczeństwem paranoików i lekomanów. Jasne, ważne abyśmy dostarczali naszemu organizmowi wszelkich niezbędnych składników. Jednak priorytetem powinna być urozmaicona dieta, a nie chemiczne tabletki. Jeśli nie jesteśmy w stanie zaspokoić zapotrzebowania na produkty takie jak witamina d3, to może warto pomyśleć o jakiś naturalnych sposobach na wzbogacenie naszej diety w nią. Wyroby apteczne powinny być ostatecznością. 
Anka

midusia




Dołączył: 26.01.2017
Posty: 1

Witamina D3 odpowiada za przyswajanie wapnia. należy jednak pamiętać by tabletki zawierały także wit k2, by ten wapń nie odkładał się w tętnicach.

lucjan21




Skąd: Kraków
Dołączył: 19.06.2017
Posty: 6


Dla mnie wspomaganie się witaminą D3 w lecie to głupota, chyba, że ktoś spędza dnie w ciemnej hali, prowadzi nocny tryb życia i nie ma jak złapać promieni słonecznych. W zimie czy jesienią można się wspomagać rożnymi suplementami z witaminą D3.

mariusz225




Skąd: Kraków
Dołączył: 27.03.2017
Posty: 24


Myślę, że warto ją suplementować, bo w organizmie jest bardzo ważna, a w dzisiejszych czasach ludzie bardzo dużo czasu spędzają nie na świeżym powietrzu wśród promieni słonecznych a w zamkniętych pomieszczeniach. Z takim trybem życia bardzo ciężko jest organizmowi ją pozyskać.

fitMeeg




Skąd: Warszawa
Dołączyła: 10.10.2017
Posty: 6


Bardzo ważna jest forma przyjmowania D3! Koniecznie płynna, lepiej się przyswaja. Dokładnie też sprawdźcie dawkowanie, te podane na ulotce nie odpowiada dziennej dawce. Może też być sytuacja w której się suplementujecie, ale nie ma rezultatów. Polecam poprosić lekarza o witaminę D3 w płynie, cena jakieś 7 złotych. 
Żyj zdrowo! Jesteś tym co jesz!

Bodykox




Dołączył: 01.04.2015
Posty: 447

Pomógł: 2



Warto suplementować D3+K2, najlepiej jakiejś dobrej firmy z suplementami.
hardcorowo

Stela




Ostrzeżenia: 1
Dołączyła: 19.12.2012
Posty: 14

Też preferuję zestaw witamin D3 i K2. Co roku jesienią rozpoczynam "kurację" i prowadzę ją aż do później wiosny. :)

  | 1 | 2 | 3 |