Dzisiaj jest: Piątek, 29.05.2020 Imieniny: Teodozji i Magdaleny



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5855

Fit śniadanie do pracy. Spróbuj naszych propozycji


Rozmiar tekstu: AAA
PDFDrukuj


Fit śniadanie do pracy. Spróbuj naszych propozycji


   Potrzebujesz kilku zdrowych pomysłów na śniadanie do pracy? Z tego posiłku nie warto rezygnować, nawet jeżeli jest się mocno zajętym - śniadanie wyznacza kurs nawyków żywieniowych w ciągu dnia, a jego zjedzenie pomaga uniknąć podjadania między posiłkami. Poniżej przedstawiamy propozycje śniadań w wersji fit.

   Najprawdopodobniej najprościej zjeść zdrowe śniadanie przed wyjściem do pracy, ale nie zawsze jest na to czas. Zapomnij o wysokokalorycznych kanapkach śniadaniowych jedzonych w drodze do pracy. Warto mieć pod ręką mały zapas zdrowego jedzenia, aby ułatwić sobie zadanie. Wystarczy raz w tygodniu zrobić duże zakupy. Zapasy można przechowywać w szufladzie biurka, albo w lodówce - także w pracy. Pracownicy najczęściej sięgają po gotowe kanapki, wysokobiałkowe batoniki, płatki zbożowe i jogurty.





Co powinno zawierać śniadanie do pracy?

   Śniadanie do pracy powinno składać się z produktów, które są bogatym źródłem protein, błonnika i pełnego ziarna. Wszystkie te składniki odżywcze dostarczają energii na cały ciężki dzień pracy. Pomogą one również na długo zaspokoić głód, więc ryzyko wystąpienia ochoty na podjadanie będzie mniejsze.



1. Porcja quinoa z owocami

   Do przygotowania jednej porcji quinoa z owocami potrzebujesz dwie szklanki białych ziaren quinoa (ugotowanych), 1,5 szklanki mleka, 1/2 łyżeczki waniliowego ekstraktu, 1/2 łyżeczki cynamonu, 1/2 szklanki suszonych owoców (wybranych, mogą być np. rodzynki), 1/2 szklanki suszonych jabłek, 1/2 szklanki pokrojonych w kostkę świeżych jabłek.

   Połącz wszystkie składniki w jednej misce i przelej do kubka z zakrętką. Powyższy przepis pozwala na przygotowanie dwóch porcji - jedna na śniadanie, druga na lunch, albo na kolejny dzień.



2. Bananowo-kokosowa granola z mlekiem migdałowym

   Na śniadanie sprawdzi się również granola - pełnoziarniste płatki z dodatkami kokosu i bananów. Można zjeść ją z mlekiem migdałowym, albo z jogurtem lub innym napojem roślinnym.

   Do przygotowania granoli potrzebujesz 2 szklanki płatków owsianych, szklankę niesłodzonych płatków owsianych, 1/2 łyżeczki cynamonu, 1 banan rozgnieciony na papkę, 2 łyżki rozpuszczonego oleju kokosowego.

   Rozgrzej piekarnik do 150 stopni Celsjusza. W dużej misce połącz wszystkie składniki w jednolitą masę, a następnie rozłóż ją na papierze do pieczenia. Piecz granolę przez 45-55 minut, sprawdzając co 15 minut czy nic się nie przypala. Po schłodzeniu pokrusz granolę na małe kawałki i przełóż do szczelnego naczynia. Z tej porcji powstanie około 7-8 porcji śniadaniowych.



3. Batoniki z quinoa, żurawiny i nasion słonecznika

   Batoniki przygotowane na bazie quinoa, suszonych owoców i nasion to kolejny sposób na dostarczenie energii na cały dzień pracy. Do przygotowania batoników potrzebne będą następujące składniki: 1,5 szklanki owsianych płatków błyskawicznych, 1 szklanka ugotowanego quinoa, 1 łyżeczka proszku do pieczenia, 1/3 szklanki cukru kokosowego, 2 banany (1 szklanka rozgniecionych owoców), 2 rozbełtane jajka, 2 łyżki masła orzechowego, 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego, 1 szklanka rodzynek, 1/2 szklanki nasion słonecznika.

   Rozgrzej piekarnik do 180 stopni Celsjusza. Rozłóż w formie do pieczenia papier do pieczenia. W dużej misce wymieszaj wszystkie suche składniki. W osobnym naczyniu połącz na gładką masę mokre składniki. Przelej do suchych składników mokrą masę i starannie wymieszaj. Następnie przełóż masę do formy i rozłóż jednolicie. Piecz przez 25-35 minut. Po schłodzeniu pokrój masę na prostokąty. Batoniki mogą być przechowywane w suchym miejscu przez około 4-5 dni.

   Przyda się także papier śniadaniowy - do przełożenia batoników w pudełku, żeby się nie posklejały.



4. Sałatka z batatów i tofu

   Do przyrządzenia sałatki z batatów i tofu potrzebujesz następujących składników: 5-6 szklanek pokrojonych w kostkę batatów, 1 łyżka oliwy z oliwek, 2 łyżeczki papryki w proszku, 1/2 łyżeczki soli. Dodatkowo potrzebne będą 1 kostka tofu, 1/2 małej cebuli, drobno posiekanej, 2 papryki drobno pokrojone, sól i pieprz.

   Rozgrzej piekarnik do 200 stopni Celsjusza. Wymieszaj bataty z oliwą z oliwek, solą i papryką w proszku. Rozłóż bataty na formie wyłożonej papierem do pieczenia i piecz przez 15 minut. Następnie przygotuj tofu - pokrój je na drobną kostkę. Rozgrzej olej na patelni, a następnie dodaj cebulkę i paprykę. Smaż wszystko przez 5 minut. Dodaj przyprawy i tofu.

   Po 2-3 minutach zdejmij patelnię z ognia. Dodaj upieczone bataty. Powyższy przepis pozwala na przygotowanie około 6 porcji sałatki. Można przechowywać ją w lodówce przez 4 dni.



5. Jajeczne muffinki ze szpinakiem

   Do przygotowania jajecznych muffinek ze szpinakiem potrzebne będą takie składniki, jak 6 jajek, sól i pieprz, 1/2 szklanki szpinaku odsączonego z wody, 1/3 szklanki podsmażonego boczku, 1/3 szklanki sera cheddar, pokrojone w kostkę świeże pomidory i bazylia lub pietruszka do posypania.

   Wymieszaj wszystkie składniki na jednolitą masę - poza pomidorami i ziołami. Rozgrzej piekarnik do 190 stopni Celsjusza. Przygotuj formę do pieczenia babeczek - nanieś na nią spray do pieczenia. Rozłóż masę do 6 foremek na babeczki. Piecz przez 18 minut. Po ostygnięciu, przed podaniem nałóż na wierzch świeże, pokrojone w kostkę pomidory i posyp ziołami.




Zobacz więcej na temat:

śniadaniepracaquinoagranola


Oceń artykuł:

Średnia ocena: 5.00 Ocen: 1

SONDA


Jakie są Twoje ulubione owoce morza?


Archiwum sond »

NOWOŚCI PRODUKTOWE

Czereśnie suszone Czereśnie suszone

Producent: Helio


W linii bakalii bez konserwantów firmy Helio pojawiła się kolejna nowość - suszone czereśnie. Produkt jest naturalnie suszony, a nie kandyzowany. Czereśnie to smak lata, który dzięki temu produktowi można t

WIĘCEJ



NOWOŚCI PRODUKTOWE

NOWOŚCI WYDAWNICZE

Nietolerancja pokarmowa Nietolerancja pokarmowa

Joanna Węglarowicz

Wydawnictwo: Joanna Węglarowicz


Zmagasz się z nietolerancjami pokarmowymi? Dokucza Ci brak możliwości czerpania przyjemności z jedzenia ulubionych potraw? Nie wiesz jak sobie z tym poradzić? Ta książka pomoże Ci zmierzyć

WIĘCEJ



NOWOŚCI WYDAWNICZE