Dzisiaj jest: Poniedziałek, 03.08.2020 Imieniny: Lidii i Augusta



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5856

10 najbardziej niskokalorycznych napojów


Rozmiar tekstu: AAA
PDFDrukuj


10 najbardziej niskokalorycznych napojów


   Organizm składa się w 60% z wody. Niedobór płynów należy stale uzupełniać pijąc niskokaloryczne napoje. Poniżej został przedstawiony ranking najbardziej niskokalorycznych napojów. Większość z nich jest zdrowych i można je pić do woli. Wyjątkiem są kawa i herbata. Należy wziąć pod uwagę to, że zawierają kofeinę, więc w nadmiarze mogą być szkodliwe. Herbata zawiera teinę działającą tak samo jak kofeina, o czym wielu konsumentów zapomina. Nie należy przekraczać ilości 3-4 filiżanek dziennie. Pijąc dużo kawy i herbaty można doprowadzić do odwodnienia organizmu, ponieważ wykazują one działanie moczopędne.





Woda - 0 kcal/100 ml

   Na samym szczycie rankingu znajduje się woda, która nie zawiera kalorii. Zalecana ilość wynosi 2,5 l dziennie, przy czym w przypadku osób pijących dużo kawy i herbaty poleca się zwiększyć tę ilość do 3 l. W sklepach możemy kupić wodę mineralną i źródlaną. Woda mineralna pozwala uzupełnić ubytek pierwiastków. Do częstego spożycia najlepsze są wody o średniej i niskiej mineralizacji, z małą zawartością sodu. Na pólkach sklepowych możemy też znaleźć wody wysokozmineralizowane. Te jednak nie dla każdego są odpowiednie. Trzeba bowiem pamiętać, że zbyt wysoka zawartość niektórych minerałów może być przyczyną ich kumulacji w wątrobie lub nerkach, co sprzyja rozwojowi niektórych chorób. Na przykład zbyt wysoki poziom sodu bywa przyczyną nadciśnienia tętniczego i uszkodzenia nerek. Jeśli więc chcemy pić wody wysokozmineralizowane, należy nie tylko sprawdzić ich skład, ale też rozważyć, jaki wpływ na nasze zdrowie będą miały zawarte w nich składniki. Woda źródlana jest nisko zmineralizowana i może być podawana osobom w każdym wieku.



Woda kokosowa - 19 kcal/100 ml

   Woda kokosowa zawiera nieco więcej kalorii, ale nadal pozostaje w sferze niskokalorycznych napojów zalecanych przez dietetyków. Napój jest źródłem witaminy C, witamin z grupy B, protein oraz licznych minerałów. Poza tym, woda kokosowa zawiera dużo kwasu laurynowego wspomagającego układ immunologiczny. Napój posiada właściwości antybakteryjne, antygrzybicze i antywirusowe. Pomaga zachować urodę i smukłą sylwetkę. Napój zawiera bowiem kinetynę, która jest antyoksydantem opóźniającym proces starzenia się skóry oraz przyspieszającym regenerację.



Woda z cytryną - 2,5 kcal/100 ml

   Woda z cytryną jest napojem oczyszczającym organizm i przyśpieszającym metabolizm. Napój zawiera dużą dawkę witaminy C. Można wykorzystać cytrynę lub limonkę oraz dodać przyprawy poprawiające trawienie (np. pieprz cayenne). Nie wolno dodawać cukru. Według zaleceń dietetyków woda z cytryną powinna być spożywana rano na czczo oraz między posiłkami, zwłaszcza przez osoby pozostające na diecie niskokalorycznej.



Herbata - 0,5 kcal/100 ml

   Najbardziej polecane odmiany herbat to herbata biała o właściwościach odmładzających, herbata zielona przyśpieszająca metabolizm oraz herbata czerwona wspomagająca spalanie tkanki tłuszczowej. Herbata czarna jest najbardziej popularną odmianą, ale zawiera mniej teiny niż zielona. Chcąc uzyskać mocniejszy efekt pobudzenia należy wybrać zieloną herbatę. Nie należy przesadzać z ilością wypijanego trunku. Napar zielonej herbaty zawiera dużą ilość fluoru, który może doprowadzić do zatrucia objawiającego się między innymi trądzikiem.



Kawa - 1 kcal/100 ml

   Kawa zawiera dawkę kofeiny, która wpływa pobudzająco na organizm, ale nie przyśpiesza spalania tkanki tłuszczowej. Niemniej wypijanie kawy na czczo lub po posiłku zmniejsza apetyt. Trik został opisany w publikacji "Francuzki nie tyją" autorstwa Mireille Guiliano. Warunkiem jego skuteczności jest wypijanie czarnej, mocnej kawy bez dodatku cukru.



Sok pomidorowy - 15 kcal/100 ml

   Sok pomidorowy powinien znaleźć się w codziennym jadłospisie nie tylko ze względu na niską zawartość kalorii. Wspomaga on odchudzanie, pomaga utrzymać smukła sylwetkę, a także chroni przed chorobami nowotworowymi. Ostatnia z właściwości wynika z zawartości likopenu. Przeciwutleniacz zapobiega również rozwojowi niebezpiecznych chorób cywilizacyjnych i osteoporozie.



Napój sojowy - 29 kcal/100 ml

   Napój sojowy jest niskokaloryczny pod warunkiem, że nie zawiera soli i cukru oraz posiada obniżoną zawartość tłuszczu (ok. 1,2 g tłuszczu/100 ml). Warto zwrócić na to uwagę przy zakupie. Napój sojowy charakteryzuje się lekką i kremową konsystencją. Znalazł zastosowanie jako zamiennik mleka. Niektóre produkty są dodatkowo wzmacniane wapniem. Lekkostrawny napój sojowy można pić samodzielnie, albo dodawać do kawy, herbaty, koktajli i płatków śniadaniowych.



Mleko 0,5% - 35 kcal/100 ml

   Mleko jest bogatym źródłem fosforu i wapnia, a odtłuszczony napój z pewnością nie przyczyni się do przyrostu masy ciała. Mleko chude zawiera tyle samo wapnia, białka i witamin B, co mleko tłuste. Różnica polega jedynie na niższej kaloryczności wynikającej z niskiej zawartości tłuszczu. Chude mleko posiada mniej witamin A, D i E, ponieważ są to związki organiczne rozpuszczalne w tłuszczach.



Maślanka - 34 kcal/100 ml

   Producenci maślanki dodają do napoju przeciery owocowe wzbogacając tym samym zawartość witamin. Produkt zawiera równie dużo wapnia chroniącego przed osteoporozą oraz dbającego o układ krwionośny i serce. Maślanka zawiera tyle samo witamin  z grupy B, co mleko. Niemniej posiada gęstszą konsystencję. Spośród wszystkich niskokalorycznych napojów najlepiej zaspokaja apetyt. Maślanka zawiera żywe kultury bakteryjne wytwarzające kwas mlekowy. Regulują one przebieg procesów fermentacji w przewodzie pokarmowym oraz hamują wytwarzanie chorobotwórczych mikroorganizmów, w tym wirusów. Maślanka pozytywnie wpływa na pracę jelit i przyśpiesza trawienie.



Mleko kokosowe - 25 kcal/100 ml

   Mleko kokosowe powstaje z wody kokosowej i śmietanki kokosowej, która zwykle stanowi około 8% napoju. Dlatego też jest on niskokaloryczny. Mleko kokosowe poleca się osobom uczulonym na gluten i laktozę. Napój jest źródłem białka, błonnika, nienasyconych kwasów tłuszczowych, witamin B, C i E oraz minerałów, takich jak potas, selen, wapń i żelazo.




Oceń artykuł:

Średnia ocena: 3.43 Ocen: 7

SONDA


Jakie są Twoje ulubione owoce morza?


Archiwum sond »

NOWOŚCI PRODUKTOWE

Czereśnie suszone Czereśnie suszone

Producent: Helio


W linii bakalii bez konserwantów firmy Helio pojawiła się kolejna nowość - suszone czereśnie. Produkt jest naturalnie suszony, a nie kandyzowany. Czereśnie to smak lata, który dzięki temu produktowi można t

WIĘCEJ



NOWOŚCI PRODUKTOWE

NOWOŚCI WYDAWNICZE

Superkoktajle dla zdrowia i urody Superkoktajle dla zdrowia i urody

Katarzyna Błażejewska-Stuhr

Wydawnictwo: Zwierciadło


Superkoktajle to 70 przepisów na pyszne koktajle, wzbogacone o superfoods, czyli produkty o największej zawartości cennych składników odżywczych, witamini minerałów. Spożywając je regularn

WIĘCEJ



NOWOŚCI WYDAWNICZE