Dzisiaj jest: Niedziela, 01.12.2024 Imieniny: Natalii i Eligiusza



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5865

Jak odżywia się pokolenie millenialsów?


Rozmiar tekstu: AAA
PDFDrukuj


Jak odżywia się pokolenie millenialsów?


   Millenialsi (inne określenia - pokolenie Y, cyfrowe pokolenie, następna generacja) - to osoby urodzone między 1980 a 1994 lub jak kto woli między 1980 a 2000 rokiem.

   Millenialsi to około 12 milionów Polaków. Już dziś stanowią około połowy osób w tzw. wieku produkcyjnym. Są lub staną się kolejnym pokoleniem konsumpcyjnego społeczeństwa, ale nie takim samym, jak poprzednie. W grupie młodych konsumentów można zaobserwować trzy style konsumenckie - koncentrowanie się na maksymalizacji relacji ceny do jakości (styl utylitarny), skupianie się na marce (styl hedonistyczny oraz styl apatyczny. Najbardziej dominujące są style utylitarny i hedonistyczny. Millenialsi zwracają większą uwagę na jakość produktów. Wybierają mądrze i nie boją się zakupów online - nowoczesne technologie ułatwiają im życie i są dla nich całkowicie naturalnym elementem codzienności.





Aktywność fizyczna - pół na pół

   Wśród pokolenia millenialsów można zaobserwować zróżnicowane zainteresowanie aktywnością fizyczną. Jedni są bardziej leniwi, inni bardzo aktywni. Do drugiej grupy należą między innymi zapaleni maratończycy, miłośnicy miejskich rowerów oraz osoby spędzające wolny czas na siłowni, w klubie fitness, albo w centrum jogi i pilatesu.



Moda na zdrowe odżywianie

   Od kilku lat trend zdrowego odżywiania rośnie w siłę. Pokolenie millenialsów raczej opowiada się za slow food, niż fast food, ale nie należy uogólniać - na talerzach nadal będą lądowały dania typu fast food. Millenialsi bardzo lubią fotografować posiłki. Zdaniem psychologów wśród tego pokolenia można zaobserwować wręcz obsesję na punkcie jedzenia. Millenialsi nie boją się pytać o to, skąd pochodzą produkty, czy zawierają pestycydy, czy są wolne od GMO, jak zostały wyprodukowane, czy są ekologiczne. Taka postawa jest dominująca wśród millenialsów i została zaobserwowana w wielu krajach, na różnych kontynentach. Nie jest wykluczone, że wpłynie to na wzrost znaczenia sektorów przemysłu spożywczego, które dotychczas uchodziły za niszowe (np. żywność organiczna). Wpływ postaw millenialsów w odniesieniu do zdrowego odżywiania można już zauważyć na rynku spożywczym. Na przykład, w 2014 r. Monster Beverage rozpoczęła sprzedaż napoju energetycznego niezawierającego kofeiny, a także napoju energetycznego bez cukru i z 0 kcal!



Millenialsi nie oszczędzają na jedzeniu

   Jednym z globalnych trendów zaobserwowanych wśród pokolenia millenialsów jest także wydawanie więcej pieniędzy na jedzenie w porównaniu z poprzednimi pokoleniami. Żywność organiczna nie należy do najtańszych - koszt zakupu produktów jest wyższy, ale przecież liczy się jakość! Podobnie jest w przypadku superfoods. Produkty zaliczane do tej grupy nie mają sobie równych pod względem wartości odżywczej. Niemniej ceny jagód Goji i mleka kokosowego są nawet kilkakrotnie wyższe od cen innych podobnych produktów wybieranych przez większość konsumentów. Millenialsów bardzo interesuje to, co jest "bio", "naturalne", "ekologiczne" - w rzeczywistości, a nie na opakowaniu. Są bardziej świadomymi konsumentami, którzy rzadziej przywiązują się do konkretnego sklepu, czy restauracji.



Foodies, czyli fanatycy jedzenia

   Osoby zamierzające prowadzić punkt gastronomiczny lub sklep ze zdrową żywnością powinny mieć na uwadze, że na jedzenie - statystycznie najwięcej wydają millenialsi. Warto wiedzieć, jak zainteresować tę grupę docelową swoją ofertą. Dla millenialsów zakupy stają się sposobem na spędzane czasu, przyrządzanie posiłków jest hobby, a spożywanie ich - jedną z największych przyjemności. Jedną z ciekawych tendencji jest fotografowanie posiłków - osoby dzielące się zdjęciami dań na portalach społecznościowych są określani jako foodies. Przywiązane do tego typu portali można wykorzystać podczas planowania kampanii marketingowej. Współcześnie trudno sobie wyobrazić promowanie marki w różnych kanałach z pominięciem mediów społecznościowych. Profil na Facebook'u z możliwością dodawania ocen i opinii staje się obligatoryjnym elementem promowania restauracji lub sklepu, ponieważ umożliwia on pozyskiwanie nowych klientów relatywnie niskim kosztem i dotarcie do młodego pokolenia.



   Millenialsi nie żałują pieniędzy na zakup żywności i chętnie wybierają produkty wysokiej jakości - zarówno w tradycyjnych sklepach, jak i w sklepach wirtualnych. Wszelkie udogodnienia technologiczne w postaci aplikacji i innych narzędzi (np. porównywarek internetowych) będą przez nich lubiane i doceniane. Millenialsi zwracają uwagę przede wszystkim na to, co nowoczesne, a także na miejsca wyjątkowe pod względem atmosfery i menu (np. sushi, egzotyczne potrawy, lekkostrawna kuchnia w stylu fit). Nie dla nich tanie dania w mlecznym barze i zapiekanki za parę złotych serwowane z blaszanych budek. Millenialsi poszukują raczej wysokiej jakości - pod względem wartości odżywczej i walorów smakowych.




Zobacz więcej na temat:

millenialsizdrowe odżywianie


Oceń artykuł:

Średnia ocena: 4.25 Ocen: 4


NOWOŚCI PRODUKTOWE

Czereśnie suszone Czereśnie suszone

Producent: Helio


W linii bakalii bez konserwantów firmy Helio pojawiła się kolejna nowość - suszone czereśnie. Produkt jest naturalnie suszony, a nie kandyzowany. Czereśnie to smak lata, który dzięki temu produktowi można t

WIĘCEJ



NOWOŚCI PRODUKTOWE

NOWOŚCI WYDAWNICZE

Jedzenie emocjonalne Jedzenie emocjonalne

Julie M. Simon

Wydawnictwo: Vital


Pudełko lodów po pełnym stresu i niepokoju dniu w pracy. Kilka paczek chipsów naraz, a potem ból brzucha, bo nie radzisz sobie z nawracającymi stanami lękowymi. Przejadasz się, bo desper

WIĘCEJ



NOWOŚCI WYDAWNICZE