Dzisiaj jest: Poniedziałek, 13.07.2020 Imieniny: Ernesta i Małgorzaty



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5856

Oczyszczamy organizm po zimie - 10 pomysłów na zdrowy i skuteczny detoks


Rozmiar tekstu: AAA
PDFDrukuj


Oczyszczamy organizm po zimie - 10 pomysłów na zdrowy i skuteczny detoks


   Jesienią i zimą przebywamy zwykle w zamkniętych pomieszczeniach, gdzie nie brakuje alergenów. Niektórzy ludzie są zawodowo na nie narażeni. Najgorzej mają mieszkańcy miast, którym świeżego powietrza na zewnątrz brakuje szczególnie w sezonie grzewczym.

   Atmosfera i środowisko pracy nie są jedynymi źródłami toksyn. Dostarczamy je także w postaci pożywienia. Chodzi nie tylko o dodatki do żywności w wysoko przetworzonej żywności, ale również pozostałości nawozów w świeżych warzywach i owocach dostępnych w sklepach w czasie, gdy zgodnie z okresem wegetacyjnym nie powinno ich tam być. Toksyny nie dają o sobie znać, dopóki nie skumulują się w organizmie w odpowiednio dużej ilości - siłą rzeczy po upływie dwóch pór roku zaczynamy odczuwać ich obecność. Kiedy natura budzi się do życia, przeciętny człowiek odczuwa bóle głowy, apatię, zmęczenie i pogorszenie samopoczucia. Najwyższy czas na detoks!





1. Jedz jabłka !

   Oczyszczanie organizmu nie jest trudne - jabłkowa kuracja oczyszczająca polega na spożywaniu wyłącznie jabłek przez maksymalnie 2 dni. Jabłka zawierają pektyny usuwające resztki zalegające w jelitach. Możesz też spożywać jabłka w postaci pieczonej, które poprawiają pracę wątroby i trzustki. W czasie kuracji pij świeży sok z jabłek i zieloną herbatę.



2. Oczyszczające koktajle

   Menu w tej kuracji oczyszczającej powinno zawierać 10 dag chudego mięsa, 10 dag produktów zbożowych z pełnego ziarna oraz trzy szklanki koktajlu. Pozostałą część menu obejmują świeże warzywa i owoce. Mleczne napoje powinny być przygotowywane z kefiru i świeżych lub mrożonych owoców (np. truskawek).



3. Alkalizująca i oczyszczająca cytryna

   Cytrynowa kuracja opiera się na spożywaniu soku wyciśniętego z około 2-3 cytryn między posiłkami. Menu powinno zawierać lekkostrawne posiłki. Między posiłkami należy spożywać rozcieńczony wodą sok. Stosuj kurację cytrynową przez tydzień.



4. Suszone śliwki

   Jeżeli chcesz błyskawicznie oczyścić organizm wieczorem zalej wrzątkiem 10 suszonych śliwek. Odstaw owoce na noc. Rano na czczo wypij wodę i spożyj porcję śliwek. Zalej kolejne 10 suszonych śliwek wrzątkiem. Wieczorem wypij wodę i zjedz śliwki. Pozostała część menu powinna zawierać:

- warzywa
- owoce
- chude mięso
- ryby
- kasze
- fermentowane produkty mleczne

   Dieta powinna być stosowana przez dziesięć dni.



5. Gotowana pszenica

   Gotowana pszenica jest dobrym sposobem na oczyszczanie - przez maksymalnie 12 dni spożywać wyłącznie gotowane ziarna pszenicy. Codzienne menu możesz wzbogacić natką pietruszki lub kiełkami. Przez czas kuracji spożywaj ziołowe herbatki.



6. Twarożkowy jadłospis

   Jednodniowa kuracja oczyszczająca polega na spożywaniu posiłków zawierających twarożek. Podziel 750 g białego sera z obniżoną zawartością tłuszczu. Należy podzielić je na 4 mniejsze porcje. Między śniadaniem a obiadem zjedz dowolnie wybrany owoc (np. banan). Pamiętaj, żeby w ciągu dnia wypić 2 l niegazowanej wody mineralnej.



7. Truskawkowe oczyszczanie

   Jeżeli lubisz truskawki omawiana metoda oczyszczania zapewne przypadnie Ci do gustu. Podziel 1 kilogram tych owoców na pięć porcji. Możesz do każdej porcji dodać wybrany, niskokaloryczny produkt (np. jogurt naturalny, liście świeżego szpinaku). Pamiętaj, aby spożyć w ciągu dnia 2 litry wody mineralnej. Truskawkowa kuracja powinna być stosowana wyłącznie przez 1 dzień.



8. Pomarańcze i grejpfruty

   Nie tylko cytryna wspomaga oczyszczanie organizmu z toksyn - inne owoce cytrusowe także działają bardzo skutecznie. Jednodniowa kuracja oczyszczająca opiera się na spożywaniu wyłącznie pomarańczy i grejpfrutów. Przygotuj cytrusową sałatkę z pięciu pomarańczy i czterech grejpfrutów, 1 łyżeczki miodu, czterech orzechów włoskich oraz 5 łyżeczek soku cytrynowego. Podziel sałatkę na 5 porcji.



9. Ryżowa kuracja

   Jednodniowa kuracja ryżowa polega na spożyciu w ciągu dnia trzech porcji gotowanego ryżu. Ugotuj na sypko 125 g ryżu w dwóch filiżankach wody bez dodatku soli. Między śniadaniem i obiadem oraz między obiadem a kolacją zjedz kromkę chrupkiego pieczywa. W ciągu dnia wypij minimum 1,5 l wody mineralnej oraz dwie porcje naparu ze skrzypu polnego.



10. Chrup marchewkę

   Jednodniowa kuracja marchewkowa opiera się na spożywaniu 1,5 kg marchewek. Trzeba podzielić je na około 5-7 porcji. Najlepiej zjedz je w świeżej postaci. Możesz też utrzeć marchewkę na tarce, dodać sok cytrynowy, posypać ziołami i udusić na odrobinie oleju słonecznikowego i ugotować. Wypij w ciągu dnia 2 l wody mineralnej.




Zobacz więcej na temat:

detoks


Oceń artykuł:

Średnia ocena: 4.80 Ocen: 5

SONDA


Jakie są Twoje ulubione owoce morza?


Archiwum sond »

NOWOŚCI PRODUKTOWE

Czereśnie suszone Czereśnie suszone

Producent: Helio


W linii bakalii bez konserwantów firmy Helio pojawiła się kolejna nowość - suszone czereśnie. Produkt jest naturalnie suszony, a nie kandyzowany. Czereśnie to smak lata, który dzięki temu produktowi można t

WIĘCEJ



NOWOŚCI PRODUKTOWE

NOWOŚCI WYDAWNICZE

Superkoktajle dla zdrowia i urody Superkoktajle dla zdrowia i urody

Katarzyna Błażejewska-Stuhr

Wydawnictwo: Zwierciadło


Superkoktajle to 70 przepisów na pyszne koktajle, wzbogacone o superfoods, czyli produkty o największej zawartości cennych składników odżywczych, witamini minerałów. Spożywając je regularn

WIĘCEJ



NOWOŚCI WYDAWNICZE