Dzisiaj jest: Sobota, 19.09.2020 Imieniny: Januarego i Konstancji



Ilość przepisów kulinarnych w serwisie: 5856


WYNIKI WYSZUKIWANIA

Zalecenia dotyczące zapobiegania powstawania nowotworów 
Zalecenia dotyczące zapobiegania powstawania nowotworów
02.07.2020

Za około 33% zgonów na świecie odpowiadają choroby nowotworowe. Wciąż nieustannie wzrasta liczba zachorowań wśród ludzi. Według Światowej Organizacji Zdrowia, w niedługim czasie schorzenia te będą najistotniejszą przyczyną śmiertelności. W jaki sposó



Piramida zdrowego żywienia i stylu życia dla dzieci i młodzieży - czym jest i jak ją interpretować? 
Piramida zdrowego żywienia i stylu życia dla dzieci i młodzieży - czym jest i jak ją interpretować?
03.05.2020

Podstawą zdrowia każdego człowieka jest prawidłowy sposób żywienia oraz odpowiedni poziom aktywności fizycznej. Nawyki żywieniowe oraz zasady stylu życia kształtowane są od najmłodszych lat życia i mają fundamentalny wpływ prawidłowy wzrost i rozwój



Znaczenie wody i elektrolitów podczas wysiłku fizycznego 
Znaczenie wody i elektrolitów podczas wysiłku fizycznego
25.02.2020

Woda jest głównym składnikiem organizmu i może stanowić nawet 70% masy całego ciała. Występuje we wszystkich komórkach, tkankach, narządach i płynach ustrojowych. Jest środowiskiem do przeprowadzania wszystkich procesów życiowych w organizmie. W ciąg



Jak znaleźć czas na wellness? To prostsze niż myślisz 
Jak znaleźć czas na wellness? To prostsze niż myślisz
12.01.2020

Słowo "wellness" wywodzące się z języka angielskiego weszło na dobre do polskiego słownictwa. Niemniej czy na pewno wiemy co ono oznacza? Po wpisaniu go w wyszukiwarkę internetową można natknąć się na wiele definicji tego pojęcia. Najbardziej popular



Piramida zdrowego żywienia i aktywności fizycznej - czym jest i jak ją interpretować? 
Piramida zdrowego żywienia i aktywności fizycznej - czym jest i jak ją interpretować?
23.12.2019

Podstawą zdrowego stylu życia jest prawidłowy sposób żywienia oraz odpowiedni poziom aktywności fizycznej. Niemal wszędzie spotkać można się z różnorodnymi opiniami na temat zasad zdrowego żywienia oraz zaleceń odnośnie aktywności ruchowej, którą po



Znaczenie żywienia w profilaktyce osteoporozy 
Znaczenie żywienia w profilaktyce osteoporozy
31.07.2019

Osteoporoza (gr. "osteon" - kość i języka łacińskiego "porus" - ubytek) to choroba układu kostnego, charakteryzująca się osłabieniem odporności mechanicznej i zwiększonym ryzykiem złamań kości, co spowodowane jest zmniejszeniem ich gęstości mineralne



Aktywność fizyczna zmniejsza ryzyko migreny. Jak osiągnąć taki efekt? 
Aktywność fizyczna zmniejsza ryzyko migreny. Jak osiągnąć taki efekt?
25.07.2019

Migrena należy do przypadłości utrudniających prawidłowe funkcjonowanie i zmniejszających codzienną aktywność. Przewlekłe, migrenowe bóle głowy występują nawet u ok. 20% populacji. Objawy migreny mogą utrzymywać się od kilku godzin do 4 dni, z różnym



Aktywni żyją dłużej: rodzaje sportu wpływające na długość życia 
Aktywni żyją dłużej: rodzaje sportu wpływające na długość życia
05.06.2019

Duńscy naukowcy z Copenhagen City Heart przeprowadzili badanie z udziałem biegaczy, którego wyniki okazały się zaskakujące. Zespół naukowców doszedł do wniosku, że poprzez regularną aktywność fizyczną można wydłużyć przewidywaną długość życia, nawet



Schody zamiast windy, spacer zamiast komunikacji miejskiej 
Schody zamiast windy, spacer zamiast komunikacji miejskiej
16.05.2019

W ostatnich latach nasila się problem otyłości i nadwagi w społeczeństwie i to w skali globalnej, choć najgorsze statystyki dotyczą tzw. krajów "Zachodu". Do przyczyn tej sytuacji należą nie tylko nieodpowiednia, niezbilansowana dieta, bogata w cukry



Jak zredukować ryzyko zachorowania na cukrzycę typu drugiego? 
Jak zredukować ryzyko zachorowania na cukrzycę typu drugiego?
10.04.2019

Cukrzyca typu drugiego należy do najczęściej występującego typu cukrzycy w skali globalnej. Do głównych przyczyn cukrzycy typu drugiego należą upośledzenie wydzielania insuliny oraz insulinooporność. Do zaburzonego wydzielania hormonu trzustki mogą p



Trening siłowy - ile czasu mięśnie potrzebują na regenerację? 
Trening siłowy - ile czasu mięśnie potrzebują na regenerację?
03.03.2019

Regularne wykonywanie treningów siłowych nie przyniesie żadnych rezultatów, jeżeli nie będzie połączone z prawidłową regeneracją. W tym okresie tkanka mięśniowa może się rozwinąć. Zbyt krótkie przerwy między sesjami treningu siłowego, jak również zby



Im większa nadwaga, tym szybciej chudniesz - z czego to wynika? 
Im większa nadwaga, tym szybciej chudniesz - z czego to wynika?
29.11.2018

W procesie odchudzania pierwszy etap zwalczania nadwagi jest związany z bardzo szybkim tempem chudnięcia. Niemniej po około 3-4 tygodniach stosowania diety waga może się zatrzymać, mimo kontynuowania diety i wykonywania treningów. Szybkie tempo spadk



Zastój limfy a aktywność fizyczna - racjonalny i aktywny tryb życia wspiera przepływ chłonki 
Zastój limfy a aktywność fizyczna - racjonalny i aktywny tryb życia wspiera przepływ chłonki
15.10.2018

Zastój limfy może objawiać się w łagodny sposób, albo przybrać formę obrzęku limfatycznego. Do poprawy przepływu chłonki bez wątpienia przyczynia się aktywność ruchowa - niemniej w przypadku obrzęku limfatycznego nie każdy sport jest odpowiedni. Łago



8 korzyści z codziennego spaceru (30 minutowego), które mogą zaskoczyć 
8 korzyści z codziennego spaceru (30 minutowego), które mogą zaskoczyć
25.09.2018

Spacerowanie nie jest intensywnym wysiłkiem fizycznym, ale nawet taka umiarkowana aktywność może przynieść organizmowi duże korzyści. Podstawowym założeniem jest spacerowanie przez około 20-30 minut, najlepiej rano. Według naukowców właśnie wtedy moż



Trening typu split (dzielony) 
Trening typu split (dzielony)
27.08.2018

Podczas gdy trening Full Body Workout zakłada angażowanie każdej grupy mięśni podczas jednej sesji ćwiczeń, trening typu split opiera się na kształtowaniu poszczególnych partii w osobnych treningach. Podstawową zasadą treningu typu split (tzw. trenin



Przejadłeś się? Sprawdź, co możesz zrobić 
Przejadłeś się? Sprawdź, co możesz zrobić
19.08.2018

Przejedzenie się dopada nas nie tylko w święta. "Po drodze" są jeszcze przecież wszystkie urodziny, wakacyjne wyjazdy, spotkania ze znajomymi? Czasem pofolgujemy sobie na tyle, że trudno nam wstać z kanapy. Czujemy się ociężali, a żołądek odmawia pos



Aktywność fizyczna a miesiączka. Ćwiczyć, nie ćwiczyć? 
Aktywność fizyczna a miesiączka. Ćwiczyć, nie ćwiczyć?
05.08.2018

Wiele pań zdaje sobie pytanie, czy mogą ćwiczyć podczas menstruacji. Warto rozprawić się z mitami. Krwawienie to naturalny etap cyklu miesięcznego. Zdania co do tego, czy można uprawiać aktywność fizyczną podczas miesiączki są jednak podzielone. Niek



Stan przedcukrzycowy - co to jest, jak go zdiagnozować i leczyć 
Stan przedcukrzycowy - co to jest, jak go zdiagnozować i leczyć
31.07.2018

Nie mamy już wątpliwości co do tego, że cukrzyca jest chorobą cywilizacyjną. Jak jednak wygląda sprawa ze stanem przedcukrzycowym? Problem z nim ma coraz więcej osób, ale wciąż nie jest on traktowany jak choroba. A to duży błąd, bo nieleczony stan pr



Jak zacząć trenować po długiej przerwie? 
Jak zacząć trenować po długiej przerwie?
20.06.2018

Chcesz wrócić do treningów, ale nie wiesz jak to zrobić, by nie nabawić się kontuzji? A może obawiasz się, że twoja kondycja nie jest tak dobra, jak kiedyś i nie wiesz jak zacząć, by nie zniechęcić się zbyt szybko? Nie martw się - ten problem dotyka



Aktywność ruchowa lepsza od antydepresantów? Sprawdzamy, jak ruch wpływa na mózg 
Aktywność ruchowa lepsza od antydepresantów? Sprawdzamy, jak ruch wpływa na mózg
05.06.2018

Regularna i odpowiednia aktywność fizyczna ma korzystny wpływ na samopoczucie i zdrowie psychiczne. Korzystny wpływ ruchu na psychikę jest zauważalny u osób w każdym wieku. Aktywność fizyczna ma istotny wpływ na psychikę i zdrowy sen, co przekłada si



«   | 1 | 2 | 3 | 4 |